Merkenbureau Den Herder > Merkwaarde/merkwaardering

Merkwaarde/merkwaardering

Merkwaarde is economische waarde.

Zoals andere pagina’s van deze website al is vermeld is een merk een onderscheidingsteken.

Door het merk is de consument in staat de commerciële herkomst van de waren en diensten die onder dat merk op de markt worden gebracht te herkennen.

Omdat die herkenning een economische waarde heeft hebben merken ook een economische waarde. Hoe bekender het merk bij de consument is, hoe groter de economische waarde kan zijn.

Daarom is het belangrijk dat een onderneming een strategisch merkbeleid kent en dat de waarde van de merken kan worden bepaald.

De merkwaarde is van belang als merken in licentie worden gegeven of bij de koop en verkoop van een onderneming.

Via diverse methodes kan de waarde van uw merk of merken worden bepaald.

Voor meer vragen op dit gebied, verzoeken wij u onderstaand formulier in te vullen. Wij zullen de volgende dag voor 11.00 uur contact met u opnemen om de verdere procedure te bespreken.